Rekruttering
Kurset gir tillitsvalgte en innføring i systematisk planlegging, gjennomføring og oppfølging av rekruttering. Å øke kunnskapen om FLT som produkt står sentralt i kurset.
Kursets tema
- Hvorfor skal forbundet vokse?
- Hvem er FLT?
- Hvem kan vi rekruttere og hva slags produkt er det FLT tilbyr?
Læringsmål for kurset
Etter endt kurs skal deltakerne:
- være i stand til å gjøre seg refleksjoner over ulike stadier av rekrutteringsprosessen
- ha en forståelse for at økt medlemsgrunnlag kommer organisasjonen og det enkelte medlem til gode
- ha en klar forståelse av at FLT er tildelt et bestemt organisasjonsområde som utgjør markedet for rekruttering, og at forbundet befinner seg i en konkurransesituasjon på dette markedet
- kjenne verdien av en målgruppeanalyse; ikke bare i forhold til hvem du skal snakke til, men også i forhold til hva man skal snakke om og hvorfor
- være klar over at kartleggingsanalyser over lokalt rekrutteringspotensial kan bestilles fra FLT sentralt
- kjenne til profilering som en nødvendig side av rekrutteringen
- kjenne til FLTs identitet, hvem vi er og hva vi har å tilby, og vite forskjell på kjerne- og tilleggstjenester. Samt kjenne til hva som gjør FLT unik i forhold til andre.
- kjenne til tillitsvalgtes, så vel som forbundets roller i henhold til FLTs rekrutteringsprogram
- kjenne til vervehjelpen (hjelpemidlene/verktøyet) som er utarbeidet og hvor det finnes
- vite hvordan en handlingsplan er bygget opp, og bruk/oppfølging av en slik plan
- være kjent med retningslinjer og krav til utforming av søknad om støtte til rekrutterings- og profileringsaktiviteter