LEDIG STILLING: Rådgiver/jurist til arbeidslivsavdelingen
Arbeidslivsavdelingen består av 6 rådgivere/jurister, to saksbehandlere og avdelingsleder. Avdelingen behandler avtalekrav, utvikler overenskomster og gjennomføre tariffoppgjør. I tillegg utvikler og avholder avdelingen kurs og skolering rettet mot våre tillitsvalgte og medlemmer.
Arbeidsoppgaver
- Rådgivning og juridisk bistand til våre medlemmer og tillitsvalgte i arbeidsrettslige spørsmål
- Forberede og gjennomføre revisjon av forbundets avtaler og overenskomster
- Tvistebehandling på forbundets avtaler og overenskomster
- Utrede juridiske og arbeidsrettslige spørsmål
- Delta i gjennomføring av medlems- og tillitsvalgtskolering
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- God innsikt innen avdelingens hovedområder: kollektiv og individuell arbeidsrett, lov og avtaleverk som regulerer norsk arbeidsliv, samt avtaleopprettelse, rutiner og prosedyrer i tariffspørsmål og forhandlinger
- Juridisk utdannelse eller realkompetanse fra tillitsvalgtarbeid
- Solid kunnskap om fagbevegelsen og erfaring fra arbeid med arbeidslivsspørsmål og forhandlinger
- Stillingen er utadrettet, og reisevirksomhet og noe helgearbeid må derfor påregnes. Førerkort er påkrevet.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne for å belyse problemstillinger i tilknytning til saksbehandlingen. (Vi benytter Public 360 i vår saksbehandling i dag, men vi er i prosess med overgang til Invo som saksbehandlingssystem fra og med 1. juni.)
- Du har en utpreget evne til å samarbeide, er strukturert, resultatorientert, har initiativ og stor arbeidskapasitet.
Vi tilbyr
- Varierte og interessante arbeidsoppgaver i et LO-tilknyttet fagforbund med faglig sterke kolleger på laget
- Muligheten til å utvikle deg selv med kursing og videreutdanning
- Gode pensjons-/forsikringsordninger
Spørsmål rettes til
- 1. nestleder Aud Marit Solli: amso@flt.no / 986 48 057
- Øyvind Lund Sørensen: oyvind.sorensen@flt.no / 941 85 024